معاملات انگشتر عقیق

ساخت وبلاگ

خرید انگشتر عقیق عَقیق یا این که آگات سیرتکامل‌ای سنگ گران‌ارزش میباشد. عقیق یمن از گرانبهاترین عقیقهاست که یک کدام از راههای آشنایی ان تراشدار بود عقیق میباشد . امروزه در کشور ایران تراش‌های زیادی شایان توجه اساتید است که معروفترین آن ها تراش ثبتی و تراش قطعی وهمچنين تراش باپشت كاس مى باشد.نگینهایی که دارنده سمبه‌های دایره و حلالی یا این که اصطلاحاً سمبهٔ ناخنی و نشانهایی منحصر به فرد می‌باشند که آنان هم جزو عقیق‌های یمنی می باشند.

کانی شناسی
عقیق سنگی سیلیسی و نوعی از در کوهی میباشد که بیش تر از سنگ یمانی درست شده‌میباشد. ادغام شیمیایی آن ۱۰۰% SiO۲ یا این که سیلیس میباشد که ولی گهگاه عناصری نظیر Al، Fe، Mg، Ca، Ni، Cr در کنار آن قرار می گیرد. خصوصیت عقیق ریزدانه بودن آن و روشنی رنگش میباشد.[۱] عقیق درخشنده و دارنده چمک بلورین میباشد، شایسته ترین آن سرخ، رنگ زرد و سپید میباشد. سیرتکامل‌ای از آن که ذرات فراوان میکا دارااست و درخشان میباشد دلربا نامیده می شود.[۲] صورت بلورهای عقیق، نازک و شش گوش میباشد این کانی در هیدروکسید پتاسیم (KOH) حل می‌گردد.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 29 خرداد 1399 ساعت: 15:52

خرید انگشتر عقیق تنوع زیاد در سنگ گارنت حتی باعث شده که تراش هرنوع از آنان نیز متفاوت شود. برای مثال از آنجایی که رنگ سنگ گارنت آلماندین قرمز بسیار تیره است قسمت ذیل نگین آن را تهی می نمایند تا روشن تر شود. در برخی از آلماندین ها ناخالصی های سوزنی رخ روتیل نیز مشاهده شده است.

 

معمولا نگین های این کانی را صفحه دار، دانه های تسبیح، کابوشن و کنده کاری شده روی نقاشی های پر رنگ استعمال میکنند. بیشتر گارنتهای سبز و یا آنهایی که دارای نگین های بسیار ریز می باشند غالبا هم پا بستر به عنوان کلکسیونی مراقبت میشوند.

 

ذخایر گارنت در کشور ایران و جهان

بیشترین میزان ذخایر سنگ گارنت در کشورهای ایالات متحده آمریکا، هند، چین و استرالیا میباشد. یک کدام از بزرگترین سنگ گارنت های کشف شده در فهمیده در کشور نروژ بوده که 35000 کیلوگرم وزن و 2.3 متر ارتفاع داشته است.

 

بزرگترین سنگ گارنت دانا

در سال 2009 نیز یک بلور استثنایی و شایت بزرگترین درشت گارنت ساووریت به وزن 325.14 قیراط با رنگی باکیفیت در شرق آفریقا یافت شد. در کشور ایران پتانسیل بالایی از کانی گارنت موجود هست که آن را می اقتدار اکثر اوقات در اسکارن، گرانیت، پگماتیت، شیست و هورنفلس دید و از نوع گروسولار، اسپسارتین، آلماندین و آندرادیت می باشند.

 

معادن سنگ گارنت

از مهم‌ترین مناطق دارای ذخایر آن مخصوصا سیرتکامل گارنت گرانبها دمانتوئید در مرزوبوم می توان به بابانظر تکاب، کوه گبری رفسنجان، آذربایجان، باغ برج کرمان، خراسان، همدان و غیره اشاره نمود. بدین ترتیب در حالتی‌که اکتشاف اصولی و مدیریت بهره برداری صحیحی شود می تواند باعث اشتغال و سودآوری بالایی در مرز و بوم گردد.

 

خواص سنگ گارنت در چاکرا درمانی

خواص سنگ گارنت در چاکرا درمانیانواع متفاوت این کانی دارای ویژگی های متفاوتی در دعوا چاکرا درمانی می باشند:

 

در گوهر درمانی از خواص سنگ گارنت گروسلار به علت رنگ سبز روشن خود تقویت کننده چاکرای ناف (سوم) و قلب (چهارم) می‌باشد.

از خواص سنگ گارنت اسپسارتین به جهت رنگ نارنجی مایل به زرد خود میتوانید در چاکراهای ریشه (اولیه)، طحال و اندام تناسلی(دوم) و همچنین ناف (سوم) استعمال کنید.

در چاکرا درمانی از خواص سنگ گارنت رودولیت نیز با توجه به رنگ قرمز‌رنگ گل سرخی تا بنفش مات می‌تواند در چاکرای ریشه(اول)، قلب (چهارم) و تاج (هفتم بدلیل رنگ بنفش) پدیدار شود.

در سنگ درمانی از خواص گارنت آلماندین بدلیل دارا بودن رنگهای نارنجی – سرخ تا قرمز‌رنگ مایل به بنفش می توان به تقویت چاکرای ریشه(اول) که مختص رنگ قرمز‌رنگ است اشاره نمود.

از خواص گارنت آندرادیت در چاکرا درمانی می توان به دریافت انرژی در چاکرای ریشه (نخستین) و ستاره زمین (کف پا) اشاره نمود.

و در نهایت خواص گارنت یووارُیت در چاکراهای قلب (چهارم) و ناف (سوم) که به دلیل رنگ سبز سیر خود می‌تواند آن‌ها را بهبود بخشد.

خواص درمانی سنگ گارنت چه میباشد؟

خواص درمانی سنگ گارنتگارنتها به دلیل تنوع خود در رنگ ها خواص درمانی متفاوتی دارند. با توجه به رنگ درمانی با سنگها و نوع آن ها به توضیح خواص گارنت می‌پردازیم:

 

خواص سنگ گارنت گروسولار

خواص سنگ گارنت گروسولارگارنتهای گروسولار جذب کنندگان ارتعاشی طبیعی عالی برای اظهار فراوانی می‌باشند و برای تجارت و موفقیت در آن بسیار مفیدند. این گارنت متعلق به شوق واشتیاق فردی است و فرد را در توانگری در جنبه های مثبت اقتصادی، خلاقیت، احساسی، هنرمندانه و همچنین تن درستی جسمانی تقویت می‌نماید. چنانچه این سنگ را با مولداویت سبز ترکیب فرمائید به بالاترین آرزوهای دست نیافتی خواهید رسید!

 

خواص سنگ گارنت اسپسارتین

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق , نویسنده : عماد silver001 بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 26 خرداد 1399 ساعت: 13:53

خرید انگشتر عقیق  آویز طلای طرح بی غایت

آرم بی غایت نمادی مفهوم دار میباشد که بیان‌کننده علاقه و تعهد شما به ارتباط ها شما میباشد.

این یک نحوه برای اعلام کردن میباشد که شما ارتباط ها خویش را به بی غایت و احتمالاً … بالاتر از آن ارج می نهید.

این پباده سازی مختص همینطور درخشش فوق العاده ای با کریستال های عالی، کادو ای غافلگیر کننده میباشد.

کادو جواهرات

گوشواره های گل میخ مروارید
مروارید ها جزء اصلی جواهرات می باشند ، چه به طور کلاسیک و چه در گل میخ های بی آلایش

مرواریدها لمس زیبایی و کلاس را به هر جامه بیشتر می‌کنند ،

و از این قبلی، سبک جواهرات وی هرچه باشد ، این گل میخ های مروارید معمولی مطمئناً متناسب با آن قرار میگیرند.

کادو جواهرات

النگو طلای قشنگ
چرا یک دستبند النگو معمولی و دقیق طلایی را گزینش نکنید که با هر جامه ، چه قانونی و چه گاه به گاه ، هم خوانی داشته باشد؟

شما صرفا بایستی بازبینی نمایید که سایز دست وی برای خرید یک رینگ مطلوب، چه اندازه ای میباشد.

کادو جواهرات

گردن بند قلبی
گردنبندهای قلبی مدام، دوستداشتنی ترین کادو جواهرات بوده اند که نشان دهنده علاقه است.

میتوانید آویز های قلبی با سنگ های قیمتی یا این که نصفه قیمتی تعیین نمائید، که بسیار خوشگل خیس می‌باشند.

گردن آویز طلا جواهرات قلب نگین مشکی | گردن آویز طلا جواهرات قلب | مدال طلا و جواهرات نگین مشکی | مدال طلا جواهرات نگین سیاه | گردن آویز طلا و جواهرات قلب نگین دار

 

گوشواره های رنگارنگ
در‌حالتی که همسر شما شیدا رنگ میباشد و آن دوست داراست با اطمینان به اسباب و اثاث جانبی رسد ، مطمئناً این گوشواره ها لذت خواهند موفقیت.

این گوشواره ها با الگوی جالب و شیک ، در پباده سازی معمولی میباشند و در عین هم اکنون ظاهری چشمگیر دارا هستند

گوشواره طلا و جواهرات نگین رنگی | گوشواره طلا جواهرات رنگی | گوشواره طلا جواهرات آویزدار | گوشواره طلا جواهرات معلق | گوشواره طلا و جواهرات با نگین رنگی

آویز سنگ میلاد ماه
زیبایی این آویز این میباشد که شما می‌توانید آن را به دلخواه فردی ، با اسم وی ، یک مورخ یا این که یک پیام فردی فرمایید.

این همینطور دربرگیرنده سنگ به دنیاآمدن وی میباشد. شما می‌توانید از دربین دو رنگ فلزی متفاوت – طلای رنگ زرد و سپید – را گزینش نمایید.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق   , نویسنده : عماد silver001 بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 26 خرداد 1399 ساعت: 0:44

خرید انگشتر عقیق واژه سنگ کریستال (Rock Crystal) از لهجه یونانی “krystallos” گرفته گردیده و از‌آن‌جا‌که سنگ کریستال کوارتز واضح و بی رنگ بود یونانی ها که در گذشته از خاصیت سنگ کریستال کوارتز نیز سود می بردند تصور می کردند که‌این بلورها مایعاتی است که از دل کوه خارج و تا ابد به یخ تبدیل گردیده اند و ذوب نمی‌شوند!. همینطور با اسم هایی مانند کریستال کوهی و یا این که الماس آلاسکا نیز دارای شهرت میباشد. خرید انگشتر عقیق

در زبان فارسی به سنگ کریستال کوارتز واضح “دُر کوهی” یعنی مرواریدی که از کوه استخراج می‌شود و اشاره به عصمت و طهارت و سفیدی این سنگ دارااست. بلور کوهی نام سابق خیس آن بوده که به در کوهی تبدیل شده‌است.

سنگ کریستال کوارتز روشن (در کوهی) چه می‌باشد؟
سنگ کوارتز واضح(در کوهی)سنگ کریستال یا این که در کوهی مدل روشن و بی رنگ کوارتز میباشد. درواقع جایگزینی موادسازنده شیمیایی که در کوارتز سبب ساز تغییر رنگ میگردد در سنگ کریستال واضح نیست. از نگاه ذخایر نیز در طولانی تر نقاط کره زمین یافت می گردد. این سنگ می تواند تحت عنوان بدل بسیاری از سنگهای کریستالی واضح جایگزین شود. نگینهای بی رنگ مانند گوشنایت، شیشه و حتی اشکال سنتتیک و صنعتی آن.. می‌توانند با کوارتز روشن یا این که در کوهی اصل غلط گرفته شوند.

بلور کوارتز روشن به صورت دابل ترمینیت گردیده
یک بلور کوارتز روشن که از دو طرف ساختار پایه ای کریستال خویش را دارد. این سیرتکامل ساختار دابل ترمینیت گردیده کمتر چشم میشوند. همینطور رخنه‌ باطن این بلور ایجاد پدیده رنگین کمانی نموده است.
بلورهای تصنعی سنگ کریستال کوارتز روشن نیز بصورت صنعتی تولید می‌شوند که غالبا ساختار بلوری آن‌ها بدون نقص(از حیث ظاهری) و باطن آنها بسیار تمیز می باشد. براین اساس هنگام خرید بدون شک می بایست توجه فرمایید چه بسا در بازار گهگاه شیشه یا این که کوارتز سنتتیک (تشکیل شده در آزمایشگاه) را تحت عنوان در نجف یا این که سنگ کریستال کوارتز روشن به شما می‌دهند. ولی طرز دقیقی برای تشخیص اصل بودن این سنگ نصفه قیمتی از حیث ظاهری وجود ندارد.


در کوهی طبیعی میتواند دارنده ناخالصی هایی نظیر طلا جواهرات، پیریت، روتیل، تورمالین و گوتیت باشد که هرمورد از این ناخالصی ها زیبایی خاصی به بلور ما میدهند. در پی به معرفی برخی از آن‌ها می پردازیم.

کوارتز روتیل دار (در کوهی مودار Rutilated Quartz)
در مویی یا این که روتیل کوارتز کریستال کوارتز میتواند مشتمل بر اینکلوژن زیبایی از کانی ای به اسم روتیل (Rutile) باشد که از فرآورده اکسید تیتانیوم هستند. به علت صورت مشابه سوزنی آن در زبان عامه به آن اصطلاحا در کوهی مودار یا این که در مویی گفته می‌گردد.

این کریستالیهای سوزنی چهره اکثر زمان ها به رنگ مالامال زرق و برق طلایی و بعضی نقره ای، قهوه ای، قرمز مسی و یا این که سیاه عمیق میباشند و برخلاف برخی ناخالصی ها که قیمت بلور را پایین میاورند، روتیل های درون کوارتز دیده خریداران را محو خویش کرده و بسته به رنگ و درخشندگی می توانند بها سنگ کریستال کوارتز را بالا ببرند.

سنگ کوارتز واضح به یار و همدم روتیل یا این که در مویی
این درونگیرها میتوانند به صورت تصادفی سیرتکامل، ستاره ای و یا این که خوشه ای داخل سنگ کریستال کوارتز ظواهر شوند و گهگاه آنقدر زیاد می باشند که کوارتز روشن تبدیل به اوپاک (عدم عبور نوروفروغ) می‌گردد. اکثر اوقات کوارتزهای روتیل دار از استرالیا، قزاقستان، مکزیک، نروژ، پاکستان، آمریکا و بخصوص برزیل و ماداگاسکار استخراج می‌شوند. ولی در جمهوری اسلامی ایران نیز مثال های زیبایی از این دُر مویی به چشم می‌خورد.

کوارتز روشن همدم با پیریت یا این که کالکوپیریت
بستر بلورهای سپید کوارتز به یاروهمدم پیریتکانی های زیبایی زیرا پیریت یا این که کالکوپیریت که در گذشته به اسم طلای ابلهان نیز شناخته گردیده اند می‌توانند با سنگ کریستال همدم شوند. البته در مثال های شیری رنگ بخصوص در بسترهای گالن یا این که اسفالریت این مشایعت اضافه به چشم میخورد. در کوه های جنوبی خراسان مرز افغانستان مثال های بخش اعظمی از این بسترها مشاهده میشود.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 134 تاريخ : شنبه 24 خرداد 1399 ساعت: 23:41

خرید انگشتر عقیق قرن هاست که سنگ الماس مورد توجه بشر جای دارد ولی پیش از قرن بیستم اطلاعات علمی زیادی راجع به آن در دست نبود.با پیشرفت علوم بخصوص فیزیک و شیمی بسیاری از حقایق درباره سنگ قیمتی روشن گردید. همچنین تحقیقات وسیع در علوم زمین شناسی بسیاری از ابهامات در زمینه ی چگونگی پیدایش الماس را روشن ساخت. البته دلایل وجود خصوصیات منحصر به فرد الماس چه می باشد؟

قرن هاست که سنگ الماس گزینه دقت آدم قرار دارد ولی پیش از قرن بیستم اطلاعات علمی زیادی راجع‌به آن در چنگ نبود. با پیشرفت علوم بخصوص فیزیک و شیمی بسیاری از حقایق درباره سنگ قیمتی روشن گردید. همچنین تحقیقات پهناور در علوم زمین شناسی اکثری از ابهامات در امر چگونگی پیدایش الماس را روشن ساخت. اما عوارض وجود خصوصیات منحصر به فرد الماس چه می‌باشد؟

 

کلمه الماس (Adamas) در یونانی به معنی تسخیرناپذیر است. خوا هیم روئت کرد الماس تنها کانی قیمتی می باشد که فقط از یک عنصر جانور در طبیعت یعنی کربن ایجاد شده است. الماس دارای شبکه اتمی بسیار فشرده ای می باشد که سبب ساز بوجود آمدن سختی زیاد یا بعبارتی دشوار ترین ماده متبلور شده در کره زمین است. فرمول شیمیایی الماس کربن خالص (C) میباشد ولی باز نگری های دقیق نشان می دهد که 95/99 درصد آن کربن و بقیه آن ناخالصی های شیمیایی بوده که همین مقدار ناچیز می تواند بر رنگ الماس تاثیر گذار باشد.

 

سنگ الماس

 

پر واضح می باشد که وجود کربن شرط لازم برای تشکیل الماس می باشد البته کافی نسیت زیرا graphite هم از کربن ساخته شده. روش قرار به دست آوردن اتم های کربن در کنار یک دیگر می باشد که تفاوت الماس و گرافیت را نمایان می سازد. بعبارتی دیگر ساختار کریستال یک سنگ نقش مهمی در ماهیت آن خواهد داشت.

 

حالت تشکیل الماس بسیار دشوار و پیچیده است. شاید وقتی که انگشتر برلیان زیبا که سنگهای الماس با ارزش روی آن نصب شده است و در پشت ویترین طلا و جواهرات و جواهر فروشی تلالو و درخشش فراوانی دارد را نظاره گر میباشید بدین فکر نیفتادید که چه مراحل مشقت را پشت راز گذاشته تا به اینجا رسیده است. الماس در اعماق بیشتراز 150 کیلومتری زیر سطح زمین در حرارت و فشار بسیار بالایی فیس میگیرد. پی بردن اطلاعاتی در باب مراحل شکل گیری و استخراج الماس به شما کمک می‌کند که شعور بهتری راجع‌به این که چرا سنگ الماس کیفیت بالا یک جواهر کم یاب و با ارزش می باشد داشته باشید.

 

شناخت الماس طبیعی

 

گفته میشود الماس برای اولین بار در قرن چهارم پیش از به دنیاآمدن به اروپا رفت اما گذشته از آن در هندوستان در حوزه‌ ای به نام Golconda توسط بشر پیدا و از آن بعد از ظهر برای 2000 سال فقط منشا شناخته شده بود.

 

در اواخر قرن نوزدهم تجارت این سنگ با پیدایش الماس در آفریقای جنوبی وارد مرحله جدیدی شد و از این عصر به دلیل افزایش حجم تجارت به اروپا تحول عظیمی در تجارت این سنگ به وجود آمد.

 

الماس تراش خورده

 

زیبایی یک الماس تراش خورده ارتباط پیچیده ای با نورهای اطرافش دارااست. هنگامی الماس ها و فروغ و روشنایی اطراف آن‌ها اثر متقابل خوبی با یکدیگر داشته باشند منفعت آن قادر است برای چشم خیره کننده باشد.

 

سوال اصلی این می باشد که هنگام واکنش فروغ به سطح الماس چه اتفاقی می افتد، چه مقدار روشنایی وارد الماس میگردد و چه مقدار از آن به چشم ما برمی گردد. تمام این دست اندرکاران به خواص نوری الماس بعلاوه کیفیت تراش آن بستگی دارااست. کسانی که کار تراش الماس را انجام می‌دهند به‌این نکته واقف می‌باشند که عمده خواص نوری الماس در تاج و facetهای اطراف آن خود را نمایان می سازد.

 

تکان به زیبایی و جلوه های نوری الماس کمک می‌کند، می قدرت با تغییر تحول زاویه رویت کرد و حرکت در ذیل یک منشا نوری معیار زیبایی یک سنگ ارزیابی کرد.

 

الماس تراش خورده یک شی سه بعدی میباشد، وقتی نوروروشنایی وارد الماس میشود مسیری پیچیده را طی میکند، تحقیقات بعمل آمده ارتباط در میان روشنایی و گوشه و کنار داخلی الماس را آشکار می سازد.

 

برای اطلاع بیش از سنگ الماس و همچنین دیدن تولیدات مرتبط با سنگ الماس کلیک کنید.

 

فروشگاه الماس

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق , نویسنده : عماد silver001 بازدید : 135 تاريخ : شنبه 24 خرداد 1399 ساعت: 2:22

خرید انگشتر عقیق  


به کار گیری از زیورها و سنگ‌های گران‌قیمت به اندازه مورخ پیدایش انسان عمر داراست و پیشینه دار‌ای هفت هزار ساله می باشد. در حین‌های قدیمی و بسیار پیش از آنکه انسان وسائلی فراهم نماید یا این که مهارتی به دست آورد که بتواند سنگ‌های دشوار را تراش داده و و یا این که بر روی آن چیزی حک نماید، سنگ‌های رنگین و گرانمایه افزون بر قیمت دنیوی، طولانی تر جنبه سحر و جادو داشتند و تحت عنوان طلسم برای دارندگانشان مستعمل و به علت بعضا باورها و تامل‌های رازورانه که نسبت به تأثیرات پنهان گوهرسنگ‌ها وجود داشت، آنها‌را ستوده و به فعالیت می‌بردند.[مستلزم منشا]


جواهر و آویز طلای اسپانیایی
اعتقاد بر این بود که دارندگان طلسم میتوانند شیاطین، بیماری‌ها و دیگر رویدادهای نا مطلوب را از خویش به دور کرده و ملائکه آنها‌را حمایت کرده و از تندرستی و سعادت برخوردار خواهند ایجاد. از پاراگراف این باورها این بود که عقیق آدم را در قبال گزیدن رتیل و برق زدگی نگه میدارد، یشم سبز می‌توانست باران بباراند و هر که سنگ لاجوردی با خویش داشت از حمله و نیش مار و افعی مصون میماند.[مستلزم منشاء]

تا ابتدا قرن نوزدهم همچنان اعتقاد و باور بر این بود که سنگ‌های قیمتی در شفای بیماریها و اندوه‌های جسمی کارساز می باشند. گهگاه وجود نگین یا این که تکه‌ای از سنگ گوهر در اتاق یا این که نزدیک مریض برای القا اعتقادوباور شفا به مریض کافی بود و گاه برای برطرف کردن درد مریض، آن را بر روی موضع متبوع می‌گذاشتند و برای اطمینان اضافه، نگین یا این که تکه سنگ جواهر را پودر کرده و به مریض می‌خوراندند.[مستلزم منشا] داده ها لازم برای شناسایی اینکه هر جواهر کدام بیماری را درمان می‌نماید در کتابهای آن عصر موجود است. این‌سیرتکامل به حیث می رسد که بهبود بعضا بیماری‌ها سود بدون واسطه خوراندن پودر گوهرسنگ‌ها نبوده و ادله اصلی آن شاید تاثیر پلاسیبو یا این که تلقین این اعتقاد و باور به فرد مریض بوده‌میباشد. اکثر وقت ها در شرایطی‌که که مریض شفا پیدا نمی کرد عامل آن را بها نادر یا این که نامرغوب بودن پودر جواهر به فعالیت برده گردیده می‌پنداشتند.[مستلزم مبداء] امروزه حتی‌در مرز و بوم توسعه یافته ژاپن نوعی از این‌سیرتکامل معالجه‌های سنتی موجود هست که از قرص‌های کلسیم متشکل از مروارید پودر گردیده به عنوان داروی طبی تجویز و به کارگیری میشود. در فیض اعتقاد و باور بشر‌ها به ارتباط فراطبیعی دربین گوهرسنگ‌ها و دنیا ناشناخته گاه آنها را با برخی اجرام آسمانی و صور فلکی دارای ربط می داند و برای مثال هر گوهرسنگی را به یک ستاره از تیم ستارگان زودیاک نسبت می‌دادند یا این که متناسب با هر ماه، جواهری بخصوص را تعین کرده بودند.[مستلزم مبداء]

زادروز هر آدم را با جواهر ویژه آن ستاره از تیم ستارگان مشخص و معلوم می‌کردند و یقین بر این بود که فرد متولد گردیده بوسیلهٔ نگین جواهری ویژه آن ستاره پشتیبانی می‌گردد. اشکال نگین‌های جواهر حتی برای آفتاب، ماه و دیگر کرات در حیث گرفته گردیده بود. جدیدا در بعضی از کشورها سیرتکامل‌ای از سنگ‌های گران‌قیمت را که در معادن استخراج می گردند تحت عنوان علامت سرزمین خویش برگزیده‌اند. در‌این راستا شایان ذکر میباشد که از دیر گشوده اماکن مقدس، کلیساها و پوشاک ویژه برگزاری دین مذهبی بوسیله پاپ و اسقف‌ها نیز با سنگ‌های گران‌قیمت آذین می‌گردیده‌اند.[مستلزم مرجع] سرنوشت پایین تأثیر ساختمان پیچیده اجتماعات بشری و کارداران شخصی و خل وچل و اجتماعی و شم رقابت و یقین به جنبه‌های جادویی و طبی زیورها و گوهرها و مهره‌ها، به فعالیت بردن زیور آلاتی زیرا گوشواره‌ها و خلخال‌ها که با نگین‌ها و سنگ‌های قیمتی گران‌ارزش و نصفه قیمتی تر و تمیز می‌گردیدند شدت و اهمیت فراوانی پیدا نمود و با تبادل جنس و بازرگانی ترویج و توسعه و گسترش جهانی یافت چنان‌که رفته رفته بکار دریافت کردن این دست اشیاء تجملی و زینتی جزو عادات و دین همگانی دولت ها بشری شده‌است. به هرحال امروزه جواهرات بیش تر از آنکه تحت عنوان علامت ماه‌ها یا این که کشورها یا این که برای تروتمیز‌سازی مطرح باشند تحت عنوان حمایت کننده مالی و سرمایه‌گذاری دراز مقطع محسوب می شوند. جواهرات در واقعیت سرمایه‌هایی میباشند که علیرغم اندازه کوچکشان توانسته‌اند بیش از سایر سیرتکامل‌های سرمایه‌گذاری‌، طی تعدادی ده سال اخیر، تورم و کاهش بها نقدینگی‌ها را تاب آورند. امروزه بخش‌هایی از گوهرشناسی جنبه علمی به خویش گرفته و گوهر تراشی و ساختن زیورهای مختلف نیز جزو حرفه‌های هنری به‌شمار می‌رود.[۲]

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق , نویسنده : عماد silver001 بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 21 خرداد 1399 ساعت: 14:36

خرید انگشتر عقیق حضرت علی (ع) از فرستاده الله پرسیدند عقیق چه می‌باشد؟ و حضرت در پاسخ فرمودند : عقیق کوهی میباشد در یمن .مرزوبوم یمن در جنوب ایالات متحده عربی واقع میباشد، با آب و هوایی متفاوت و سرزمینی تماما حاصلخیز که در حین مورخ به عرب های بافرهنگ و با فرهنگ آوازه داشته اند

کوه عقیق در استان ذمار و در حیطه انس و عنس یمن می باشد که مبنی بر پژوهش ها تا ۶۵۰۰ سال (زمان حمیر به عبارتی زمانه حضرت سلیمان و بلقیس ) سوابق حفاری و تراش ایجاد زیور آلات داشته میباشسنگ عقیق، سنگی محکم و محکمی میباشد که دارنده رتبه سفتی ۷ و از نگاه جواهر شناسی سنگی است که رشد لایه ای داشته و دربین طبقات لایه ای آن آب میباشد که‌این ساختار منجر محکمی و عدم ناکامی آن می گردد.

حالا دانستن این نکته شاید دیدنی باشد که چه‌گونه چنین سنگ محکم و محکمی، در حین مورخ مرز و بوم یمن، به این زیبایی و انواع متفاوت مثل تسبیح، گردنبند و مهره تراشیده می شده‌است. پی بردن این نوشته‌ی‌علمی یاری می‌نماید تا توان، هنر و توان یمنی ها را در طول مورخ طولانی تر بشناسیم.

 

 

 

برای تراشیدن سنگ عقیق، یمنی ها طرق یگانه خویش را داشتند که در ذیل به فرایند چهارگانه این فرآیند اشاره خوا هیم کرد:

 

مرحله نخستین: حرارت

درین مرحله سنگ عقیق را در داخل کوزه قرار می‌دهند و سرکوزه را با گچ به طور کامل سفت مینمایند و آن کوزه به عصر ۲ هفته تا یک ماه در کوره طبیعی با حرارت ذغال قرار می‌گیرد.

این عمل منجر می شود حرارت در داخل عقیق بصورت ملایم جاسازی گردیده و آب بین لایه های آن تبخیر شود.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 20 خرداد 1399 ساعت: 19:03

خريد انگشتر عقيق قرن هاست که سنگ الماس آیتم دقت آدم جای دارد ولی پیش از قرن بیستم اطلاعات علمی زیادی درباره‌ی آن در مشت نبود. با پیشرفت علوم بخصوص فیزیک و شیمی بسیاری از حقایق درباره سنگ قیمتی روشن گردید. همچنین تحقیقات وسیع در علوم زمین شناسی بسیاری از ابهامات در خصوص چگونگی پیدایش الماس را روشن ساخت. اما عارضه ها وجود خصوصیات اختصاصی الماس چیست؟

کلمه و واژه الماس (Adamas) در یونانی به معنی تسخیرناپذیر می باشد. خوا هیم روئت کرد الماس فقط کانی قیمتی است که تنها از یک عنصر مو جود در طبیعت یعنی کربن ساخته شده است. الماس دارای شبکه اتمی بسیار فشرده ای است که منجر بوجود داخل شدن سختی زیاد یا بعبارتی طاقت فرسا ترین ماده متبلور شده در کره زمین می باشد. فرمول شیمیایی الماس کربن خالص (C) است اما بازنگری های دقیق نشان می دهد که 95/99 درصد آن کربن و بقیه آن ناخالصی های شیمیایی بوده که همین مقدار ناچیز می تواند بر رنگ الماس تاثیر گذار باشد.

سنگ الماس

پر واضح می باشد که وجود کربن شرط لازم برای تشکیل الماس می باشد البته کافی نسیت زیرا graphite هم از کربن درست شده. نحوه قرار به چنگ آوردن اتم های کربن در کنار یک دیگر می باشد که تفاوت الماس و گرافیت را نمایان می سازد. بعبارتی دیگر ساختار کریستال یک سنگ نقش مهمی در ماهیت آن خواهد داشت.

موقعیت تشکیل الماس بسیار طاقت فرسا و پیچیده می باشد. شاید هنگامی که انگشتر برلیان قشنگ که سنگهای الماس ارزشمند روی آن نصب شده است و در پشت ویترین طلا و جواهرات و جواهر فروشی تلالو و درخشش فراوانی دارد را نظاره گر می‌باشید به این اندیشه نیفتادید که چه پروسه رنج را پشت سر نهاده تا به اینجا رسیده می باشد. الماس در اعماق بیشتراز 150 کیلومتری زیر سطح زمین در حرارت و فشار بسیار بالایی رخ می گیرد. درک کردن اطلاعاتی در امر فرایند شکل گیری و استخراج الماس به شما یاری می نماید که درک بهتری درباره ی این که چرا سنگ الماس کیفیت خوب یک جواهر کم یاب و گران بها می باشد داشته باشید.

شناخت الماس طبیعی

گفته می گردد الماس برای اولین بار در قرن چهارم پیش از ولادت به اروپا رفت اما گذشته از آن در هندوستان در منطقه ای به نام Golconda توسط انسان پیدا و از آن عصر برای 2000 سال تنها منشاء شناخته شده بود.

در اواخر قرن نوزدهم تجارت این سنگ با پیدایش الماس در آفریقای جنوبی وارد مرحله جدیدی شد و از این دوره به دلیل افزایش حجم تجارت به اروپا تحول عظیمی در تجارت این سنگ پدیدآمد.

الماس تراش خورده

زیبایی یک الماس تراش خورده ارتباط پیچیده ای با نورهای اطرافش دارد. وقتی الماس ها و نوروفروغ اطراف آن ها اثر متقابل نه با یکدیگر داشته باشند نتیجه آن می تواند برای چشم خیره کننده باشد.

سوال اصلی این است که هنگام واکنش فروغ به سطح الماس چه اتفاقی می افتد، چه مقدار روشنایی وارد الماس می شود و چه مقدار از آن به چشم ما برمی گردد. تمام این کارداران به خواص نوری الماس بعلاوه کیفیت تراش آن بستگی داراست. کسانی که عمل تراش الماس را انجام می دهند بدین نکته واقف می باشند که عمده خواص نوری الماس در تاج و facetهای اطراف آن خود را نمایان می سازد.

حرکت به زیبایی و جلوه های نوری الماس یاری می‌کند، می توان با تغییر زاویه مشاهده کرد و تکان در زیر یک مبداء نوری واحد سنجش زیبایی یک سنگ باز‌بینی کرد.

الماس تراش خورده یک شی سه بعدی میباشد، زمانی نور و روشنایی وارد الماس میشود مسیری پیچیده را طی می کند، تحقیقات بعمل آمده ارتباط دربین نوروروشنایی و محیط داخلی الماس را آشکار می سازد.

برای اطلاع بیشتراز سنگ الماس و همچنین دیدن تولید ها مرتبط با سنگ الماس کلیک نمائید.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خريد انگشتر عقيق , نویسنده : عماد silver001 بازدید : 161 تاريخ : سه شنبه 20 خرداد 1399 ساعت: 2:33

خرید انگشتر عقیق بنابر روایت مارکوپولو، کوبلای خان به پادشاه سیلان در عوض یاقوتی وسیع یک شهر را اهدا کرد.

اروپایی های قرون وسطی اعتقادوباور داشتند که یاقوت می تواند آنان‌را تندرست، ثروتمند، دانا و برنده در زندگی توام با عشق شان نگه داراست.
نام انگلیسی یاقوت ruby از کلمه و واژه لاتین ruber به معنی قرمز گرفته شده است.
دوستداشتنی ترین رنگ یاقوت قرمز پررنگ با علامت هایی از رنگ آبی‌رنگ می باشد که به آن خون کبوتر نیز می‌گویند.

در تایلند، یاقوت را به نام tabtim میشناسند که به معنی درخت انار در زبان تایلندی می باشد.
دلیلش هم این می باشد که این سنگ های قرمز مانند دانه های انار می درخشند. 
سنگ یاقوت از خانواده سنگ های سنباده به شمار می رود.
سنگ یاقوت از دوام و سختی بالایی شامل است و به همین جهت می‌تواند یک جایگزین مناسب و ایده آل برای حلقه نامزدی و سالگرد عروسی باشد.
سر جان مندویل در یک کدام از کتاب های خود یک‌سری فضیلت دیگر از یاقوت را ذکر کرده است.
او در نوشته های خود معتقد است که استفاده از یاقوت صلح و متانت را در پی خواهد داشت و موجب مراقبت بشر در ازای دشمنان می گردد.
او همچنین نوشته می باشد که یاقوت بهتر می باشد در حلقه و یا دستبند به کار برده شود و برای عملکرد بهتر این سنگ گرانبها بهتر می باشد از آن در سمت چپ بدن مصرف شود.
زمانی که سنگ یاقوت برای اولین بار به عالم غرب معرفی شد، اروپاییان از آن به عنوان یک سنگ زیبا و دکوری برای بدن به کار گیری می کردند.
برخی از آنها همچنین معتقد بودند که این سنگ باارزش از آن‌ها در ازای طلسمها حفظ می‌کند و تضمین ثروت، حکمت، زیبایی و عشق و علاقه و احساسات رمانتیک به شمار می رود.

به کار گیری از یاقوت در مچ دست و انگشتان دست چپ تأثیر بسیار زیادی در روحیات افراد دارااست.

یاقوت معمولا به رنگ قرمز به چشم می خورد ولی بعضی وقتها ممکن است مقادیر ناچیزی از رنگ های بنفش، قهوه ای و صورتی نیز در آن مشاهده میشود.
سنگ یاقوت یکی اشکال سنگ های سنباده از است که به رنگ قرمز به چشم میخورد.
رنگ های دیگری از این سنگ نیز موجود است که آنان را یاقوت کبود می نامند.
بها بالای یاقوت در زمان تاریخ به ثبت رسیده است و این سنگ همواره نمادی از قدرت و شجاعت بوده می باشد.
این جواهر ارزشمند به دلیل رنگ قرمز زیبا و ارتباط طولانی خود با عشق، یکی از مناسب ترین جواهرات برای یک هدیه عاشقانه به شمار می رود.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 121 تاريخ : شنبه 17 خرداد 1399 ساعت: 20:17

خرید انگشتر عقیق سنگ ماه به دنیا آمدن با متولدین آن ماه رابطه بیشتری برقرار میکند . هر ماه از سال با یک یا این که دو سنگ یگانه همدم میباشد. این سنگ ها برای متولدین هر ماه، خاصیت و فواید متعددی دارا هستند .در‌این نوشته ی علمی خاصیت جادویی سنگ ماه ولادت را برای متولدین انها معرفی و باز‌نگری می‌کنیم:

سنگ میلاد ماه ژانویه/ بهمن : گارنت
سنگ گارنت در سایه های مختلفی از قرمز رنگ تا بنفش چشم میشوند و به شدت با عنصر حریق گره میخورد. گارنت مرتبط با چاکرای ریشه میباشد و میتواند در بهبود اختلالات ساخت مثل و تهیه چرخه قاعدگی گزینه استعمال قرار گیرد. به کارگیری از گارنت، خاصیت جادویی را روی تن زنان می‌گذارد. گارنت نمادی از واقعیت و عصمت و همینطور سمبل علاقه و دلسوزی میباشد که برای تدبیر و بهبودی معنویت عالی میباشد.از گارنت در مدیتیشن به کارگیری نمائید تا روح را با جسم متعادل سازد.

سنگ ماه به دنیا آمدن گارنت

سنگ میلاد ماه فوریه / اسفند : آمتیست
آمتیست در واقع نوعی کریستال کوارتز میباشد و در طیف گسترده ای از رنگ های بنفش دیده میشود. این سنگ با آب رابطه دارااست و مربوط به چاکرای تاج میباشد و در معالجه افسردگی یا این که اضطراب، اختلالات خلقی و کاهش استرس از آمیست استعمال میگردد. همینطور آمتیست برای کار کشته کردن ذهن و تقویت توان شهودی نیز اثرگذار میباشد و می‌تواند به پاک سازی و ارتقاء معنویت یاری دهد.

از نظر جادویی، آمتیست یک سنگ نسبتاً کلیه کاره میباشد. این سنگ برای شفابخشی و عشق و علاقه به کار گیری می‌گردد. دیدنی اینجاست که کلمه و واژه آمتیست از یک واژه یونانی به اسم آمتیستوس گرفته شده‌است که در معنای “عدم مستی” میباشد. یونانیان معتقد بودند که آمتیست قادر است از مسمومیت و اعتیاد دوری نماید.

سنگ ماه به دنیاآمدن آمتیست

سنگ ماه به دنیاآمدن مارس/ فروددین ماه: آکوامارین
آکوامارین یک سنگ مایل به سبز میباشد. این سنگ با جادوی شفابخشی جسمی و عاطفی همدم میباشد. علاوه بر متانت روح می اقتدار از آن در معالجه بیماریهای جسمی قلب، ریه ها و سیستم عصبی بهره مند شد. از منظر جادویی، از آکوامارین استعمال نمایید تا استرس را کاهش دهید و عصبانیت را از در میان ببرید. علاوه بر این، به چاکرای گلو پیوند می خورد که به مسائل ارتباطی پیوند خورده میباشد.

مدال آکوآمارین

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 12 خرداد 1399 ساعت: 21:53

خرید انگشتر عقیق به جهت شباهت گارنت (Gaet) به دانه های سرخ میوه انار، اسم این کانی از واژه و کلمه لاتین گرونا Grenatos به معنای “مشابه به دانه” گرفته شده‌است. ادله دیگر این اسم شاید این باشد که یونانیان باستان انار را تحت عنوان نمادی از کادو عشق و علاقه حقیقی تلقی می کردند. در اسلام نیز بیان شده گارنت سنگی میباشد که افق چهارم را پر‌نور نماید.

یک افسانه سابق موجود هست که می‌گوید وقتی که حضرت نوح نور و روشنایی کافی برای هدایت کشتی خویش نداشته از درخشش نور و روشنایی فانوسی با مال سنگ گارنت مسافران را طی چهل روز هدایت نموده است. به همین استدلال بخش اعظمی از مسافران در زمانه باستان نیز تحت عنوان نمادین از آن جهت فروغ مسیر آنرا یار خویش داشتند.


در زمان مورخ سنگ گارنت یکی کانی هایی با منشاء فراوان و همینطور پر استفاده در جواهرات به جهت استحکام، قابلیت و امکان تراش، تنوع رنگی و زیبایی است. یک کدام از کهن ترین گارنتهای کشف گردیده مورخ مرتبط با قبر اسکلت جوانی میباشد که در آن مهره های گارنت یافت شده‌است و عمر آن به 3000 سال پیش از ولادت مسیح گشوده می شود.

خصوصیات سنگ گارنت
ویژگی ها سنگ گارنت
سنگ گارنت آلماندین روی بستر گرافیت
گارنت سنگی با سیستم بلوری کوبیک(مکعبی) و با مشقت 6.5 تا 7.5 در مقیاس موشواره (Mohs) میباشد. وجود موادتشکیل دهنده گوناگون در‌این کانی موجب گردیده تا ترکیبات متنوعی با رنگهای مختلف داشته باشد. فرم های رومب دودکاهدرون و تراپزوهدرون نیز مشخصه این مجموعه از کانی میباشد.

اضافه گارنت ها در تماس جمع های نفوذی با سنگهای صاحب خانه آهکی و یا این که در شیست ها، شیل ها، در سنگهای آذرین درونی در حالا سرد شدن و واحدهای رسوبی مثل گرانیت ها، پگماتیتها و گرانودیوریت ها تشکیل و یافت می‌شوند. در اصطلاح عامیانه گارنت به بلور های قرمز رنگ از دسته آلماندین و پیروپ گفته میشود. سنگ گارنت معمولا در سنگ های دگرگونی ساخت میشود و در قبال هوازدگی فیزیکی و شیمیایی مقاوم میباشد.

گونه های سنگ گارنت
این کانی مبتنی بر ترکیبات شیمیایی و با اعتنا به رنگ و تفاوت ضریب ناکامی خویش دارنده دو گونه و چند تحت تیم می‌باشند که به توضیح آن ها می‌پردازیم:

1) نوع پیرالسپیت (Pyralspite) دربرگیرنده:
سنگ گارنت پیروپ (Pyrope)
سنگ گارنت پیروپپیروپ برگرفته از واژه و کلمه یونانی pyrpos در معنای “آتشین” بوده و رنگ آن قرمز‌رنگ مایل به نارنجی رنگ، قهوه ای مایل به قرمز‌رنگ تا قرمز‌رنگ تیره و یا این که بنفش این کانی میباشد. رنگ آن به علت وجود منگنز Mg در مخلوط سیلیکاته آن میباشد. پیروب بصورت بلور روشن تا نصفه روشن بوده و از لحاظ ظاهری و همینطور تشابه رنگ ممکن میباشد با گارنت آلماندین و اسپینل، یاقوت سرخ و یاقوت تصنعی، شیشه و تورمالین غلط شود.

این کانی در شیست ها و سنگهای درست شده در فشار و حرارت بالا در مناطقی مانند آمریکا، چکوسلاواکی، معادن الماس آفریقای جنوبی، محرمانه لانکا، برزیل، تانزانیا، استرالیا و زامبیا یافت می‌گردد.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 11 خرداد 1399 ساعت: 0:03

خرید انگشتر عقیق  این سنگ در زمان بیشتراز ۶ هزار سال در اکثر زمان ها فرهنگ و تمدن های مختلف دنیا نظیر یونان باستان و کشور ایران مرجع جاذبه و احترام محسوب می شده است. از میان سنگ های قیمتی بریل، این گوهر تاریخچه بالایی داراست. شواهد فروش آن در بازارهای بابل در ۴ هزار سال پیش از به دنیا آمدن نیز وجود دارد.

در تورات نیز از این گوهر به عنوان سنگ زیربنای شهر بیت المقدس نام آورده شده است و به این برهان نزد مردم بیت المقدس و خویشان بنی اسرائیل از احترام زیادی بر خوردار می باشد. این سنگ به علت زیبایی و توان معنوی فی مابین تمامی ادیان اصلی مقدس شمرده می شود. رنگ سبز رنگی مقدس در تمدن ها و مذهب ها مختلف نظیر اسلام بوده و حتی کلیسای کاتولیک نیز از آن به عنوان والاترین رنگ مذهبی یاد نموده است. از خواص زمرد از نظر فیزیکی نیز به کارگیری می گردیده می باشد و به سنگ مطالعه دارای اسم و رسم بوده به این دلیل‌که در قبلی گذشته از اینکه عدسی و عینک بزرگن مایی کشف شود گونه پر‌نور این گوهر برای قرائت و دیدن اشیای کوچک آیتم به کار گیری قرار می گرفته می باشد. در مصر قدیم نیز این سنگ سمبل زندگی ابدی و هدیه ای از جانب خدای حکمت به شمار می آمده است .

دسته بندی محصولات زمرد
بر روی نوع بندی مورد نظر کلیک نمائید تا تولیدها مورد نظر را مشاهده کنید

انگشتر زمرد

گردنبند زمرد

 مختصات
زمرد در مقابل‌ اسیدها مقاوم‌ میباشد و با ماده شوینده‌ مثل‌ آب‌ گرم‌ و صابون ‌ اختلال خاصی ندارد، ولی در مقابل‌ حرارت‌ قابلیت‌ ترک‌ میل کردن‌ آن‌ موجود است. لذا باید هنگام‌ حرارت‌ دادن‌ و یا سوار کردن‌ نگین اعتنا لازم را داشت. این گوهر کمیاب گوهری‌ شکننده‌ میباشد. بدین ترتیب‌ هنگام‌ جا به ‌جا کردن‌ آن‌ باید نهایت‌ اعتنا‌ را داشت؛ به این دلیل‌که در حالتی که روی‌ سنگ‌ بیفتد ممکن‌ می باشد‌ خرد شود. رنگ‌ سبز زمرد در مقابل‌ روشنایی طبیعی‌ و فروغ تصنعی و مصنوعی‌ و یا حرارت‌ تغییر نکرده و نسبتاً پایدار میباشد. رنگ آن تا دمای ۵۰۰ سکو سلسیوس به احتمال زیاد تغییری نخواهد کرد. سیستم کریستالی این نگین هگزاگونال (شش وجهی) می باشد. این سنگ؛ طبعی سرد و خشک دارد. اکثر بلورهای این سنگ همانند یاقوت، ناخالصی ها و محتویات زیاد و گوناگونی از قبیل کانی های مهمان، مایعات، حباب های گاز و رخنه‌ های داخلی دارند که در فیس کثرت این محتویات مات میشود. جالب می باشد بدانید که این محتویات و ناخالصی ها عیوب به شمار نمی روند بلکه خود عاملی برای شناسایی سنگ اصل از نوع مصنوعی است.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق , نویسنده : عماد silver001 بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 8 خرداد 1399 ساعت: 0:53

خرید انگشتر عقیق صفحه لاجورد صيقل خورده با دانه هاى پيريت داخل آن، در مشرق زمين به اسمان پرستاره تشبيه شده‌است. در کتابهاى قديمى (55 بعد از ميلاد)،‌ لاجورد را تحت عنوان پادزهرى براى نيش مارهاى سمى توصيه کرده اند و کشيشان مسيحى، آن را سبب ساز بالا رفتن توانايى روحى و شم يگانگى و فهم و شعور بيشتر ذکر کرده اند.
لاجورد در مسير تاريخ کيفيت و ذخيره لاجورد افغانستان در عالم بى نظير میباشد و يک ثروت جهانى محسوب مى شود. شواهد نشان مى دهد سود بردارى از معادن لاجورد بدخشان از بيش از 6500 سال پیشین آغاز شده‌است که قديمى ترين تجارت پر اسم و رسم سنگهاى قيمتى عالم به اکانت مى آيد. لاجوردهاى پيدا گردیده در اهرام داشور مصر (Dashour)،‌ قديمى ترين سند اثبات گردیده تجارت سنگهاى قيمتى بين مصر و افغانستان میباشد که به بيش از 4400 سال گذشته بر مى گردد. از تمام سنگهاس آبى شناخته گردیده در عصر هاى باستان، لاجورد بالاترين بها را داشته میباشد، اين سنگ در اوايل قرن ها وسطى به لاجورد مشهور شد.
لاپيس لازولى صورت ابتدايى لاتين سنگ لازوس میباشد. لازوس هم اندازه واژه و کلمه عربى لاجورد میباشد که براى اسمان و به صورت کلى هر چيز آبى رنگ به کار گیری مى شود. زيبايى آن به مقدار وجود اين کانى ها متعلق میباشد. لاجورد از رنگ آبى متمايل به آبى سبز تا آبى ارغوانى سير گوناگون میباشد. رنگ ايده آل آن آبى سير با عمق و شدت فوق العاده میباشد.از اطلاعاتى که امروز در اختیار داريم، به حیث مى برسد لاجورد اولين سنگ استخراج گردیده به وسیله آدم باشد. اسکندر (323-356 قبلی از ميلاد) از حیطه توليد لاجورد در بدخشان ديدن کرد و آوازه لاجورد را توسعه اعطا کرد. جغرافيدانان عرب در قرن دهم ميلادى، بدخشان را سرزمينى غنى از چراگاه و کوهستانهاى آن را پر از لاجورد و ياقوت معرفى کرده اند. سه قرن سپس، مارکوپولو در سال 1271 ميلادى مقدارى لاجورد بدخشان را به اروپا پیروزی، گرچه خویش وی هیچ گاه اين معادن را نديده بود. در سالهاى اخير، داده ها بيشترى به وسیله زمين شناسان فرانسوى از گزاره لاپارانت وبارياند (1965) ارائه شده‌است.
مورد ها به کار گیری و تجارت لاجورديکى از اولين مورد ها استعمال سنگها که در تاريخ تثبیت گردیده، ماهيت ماوراء طبيعى آنهاست. لاجورد به عنوان ياقوت کبود بارها در متن ها و اوراق قديمى ظواهر مى شود. بدخشان با بيش از 3220 کيلومتر مسافت از مصر، منشا لاجورد براى تمدنهاى قديم مصر، بابل (عراق امروزى)، يونان و روم بوده میباشد. در مصر باستان هيچ سنگ قيمتى بيشتر از لاجورد بها و اهميت نداشت.حفارى در نغدا (Naqada) که قديمى ترين سلسله مصريان میباشد (3100-3300 قبلی از ميلاد)، اولين مورد ها به کار گیری مصريان از لاجورد را تحت عنوان سنگ زينتى در جواهرات آشکار نموده است. در سواحل رود نيل، مجسمه هايى از لاجورد تحت عنوان الهه گزینه پرستش قرار مى گرفتند. اين سنگ در ميان اشياى قيمتى تحت عنوان خراج به فراعنه نيز پرداخت مى شد. دانه هاى لاجورد در دفينه هاى نوسنگى در مهرگار پاکستان و آسياى مرکزى يافت گردیده اند. 3500 سال قبلی از ميلاد، تجارت لاجورد ميان بين النهرين و بدخشان برقرار شد.لاجورد بيش از ديگر سنگهاى قيمتى، به طریق چشمگيرى در صنايع دستى فرهنگ و تمدن هاى باستانى حضور داشته میباشد. استعمال وسيع لاجورد در ایجاد کتف، روکش ابزار، چوگان، صفحه های بازى، لیوان ها، شاخ و ريش مجسمه حيوانات و آدم، جور هاى چاقو و طلسم ها به دیده مى خورد.در يک محوطه باستان شناسى در بين النهرين مرتبط با 2 تا 3 هزار سال پیشین از ميلاد، آويزه هايى از لاجورد تراش داده گردیده يافت شده‌است. لاجورد به طور پودر در مى آمد و تحت عنوان دارو و اثاثیه آرايش به کار گیری مى شد. قصر داريوش در شوش با لاجورد تزئين گردیده بود. (522-466 ق-م).

 

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 6 خرداد 1399 ساعت: 22:49